Aktualności

Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020
wtorek, 10 września 2019 20:12

02.09.2019r.- w dniu dzisiejszym rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. Naszym wychowankom życzymy motywacji do nauki, jak najwięcej owoców z własnej pracy oraz samych sukcesów edukacyjnych!!! :D

Wycieczka do Kujawsko-Dobrzyńskiego Parku Etnograficznego w Kłóbce
wtorek, 10 września 2019 20:08

13.08.2019r. W tym dniu wybraliśmy się z dziećmi do Kujawsko-Dobrzyńskiego Parku Etnograficznym w Kłóbce. Dzieki Pani Przewodnik mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawych informacji na temat życia rodzin chłopskich oraz pozyskiwania przez nich wielu produktow, dzięki ręcznej pracy. W Skansenie zwiedziliśmy stare chałupy, stodoły, chlewiki, kuźnie, stajnie, olejarnie. Najbardziej interesujaca dla naszych wychowanków okazała się pradawna szkoła, która pod wieloma wzgledami rożni sie od współczesnej. Wychowankowie mieli możliwośc zasiąść w oślej ławce, poklęczec na grochu oraz zapoznać sie z kaligrafią. Następnie wzieliśmy udział w warsztatach związanych z praniem recznym. Dla naszych dzieci było to nielada wyzwanie, choc poradzili sobie znakomicie. Na pamiatke wszyscy mieli możliwośc odciśnięcia ludowego  wzoru  na płutnie. Nasz pobyt w Kłóbce zakończył sie wizyta w Dworze Orpiszewskich. Tam ogladaliśmy ekspozycję dawnych wnętrz oraz wystawę artystyczno-biograficzną Marii z Wodzińskich Orpiszewską, narzeczonej Fryderyka Chopina.

Wyjazd do Torunia
piątek, 02 sierpnia 2019 10:56

31.07.219r. Wybraliśmy się do Torunia. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od sensu w Planetarium, gdzie oglądaliśmy krótkometrażowy film pt: "Astropies Łajka". To bajkowa opowieść, przedstawiająca najodważniejszego psa w historii, który jako pierwszy zobaczył Ziemie z Kosmosu. Po seansie wzieliśmy udział w wystawie interaktywnej Baza MARS#17. Jest to interaktywna przestrzeń zaaranżowana w formie bazy kosmicznej, gdzie odwiedzający niczym członkowie załogi muszą zmierzyć się z czynnościami pozwalającymi przetrwać im poza Ziemia. Następnie przenieśliśmy się w czasie do lat,w których narodził się Tradycyjny Toruński piernik.  Wysłuchaliśmy ciekawego wykładu na temat przypraw niezbędnych do uzyskania aromatu piernika po czym każdy z nas wypiekał swoje własne pierniczki. Pełni wrażeń przeszliśmy się Starówką gdzie spotkaliśmy się z postacią silnie związaną z Toruniem - Mikołajem Kopernikiem.

Wycieczka do Juraparku do Solca Kujawskiego
piątek, 02 sierpnia 2019 10:55

29.07.2019r. Wybraliśmy się z dziećmi do Juraparku do Solca Kujawskiego. Wycieczkę zaczęliśmy od ścieżki dydaktycznej. Mieliśmy możliwość odbycia wędrówki po erze mezozoicznej czyli erze dinozaurów. Wzdłuż ścieżki rozmieszczone były rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów – wszystkie naturalnej wielkości. Najliczniej reprezentowane – ponad 100 – są oczywiście dinozaury ale równie ciekawie prezentują się gady ssakokształtne. Ustawione wzdłuż ścieżki tablice prezentowały ważniejsze wydarzenia z dziejów życia na Ziemi oraz liczne fotografie środowisk roślinnych charakterystycznych dla ery dinozaurów. Następnie udaliśmy się do Muzeum Ziemi. Muzeum to posiada jedną z największych skamieniałości w Polsce. W muzeum znajdują się również wiarygodne rekonstrukcje prehistorycznych zwierząt np. model mamuta oraz 13 metrowy szkielet opistocelikaudii.  Na koniec udaliśmy się do Parku Rozrywki. Tam dzieci szalały korzystając ze zjeżdżalni dmuchanych, kolejki szynowej, karuzeli oraz pływały po jeziorku na urządzeniach wodnych. Wycieczka ta oraz spacer poprzez kolejne okresy dziejów Ziemi pozwoliły uzmysłowić nam różnorodność i niesamowitość tego zaginionego już świata. Dzieci dużo się dowiedziały i wspaniale bawili.:D:D:D

Wycieczka do Ciechocinka
piątek, 02 sierpnia 2019 10:53

25.07.2019r. postanowiliśmy wybrać się do Ciechocinka - miasta kuracjuszy. Na miejscu zwiedziliśmy najważniejsze miejsca - Fontannę Grzybek, Tężnie, Fontannę Jasia i Małgosi, a także ochłodziliśmy się w wodnym parku zabaw.