Aktualności

Imieniny ks. Dyrektora
niedziela, 05 września 2021 18:23

W tym roku po raz pierwszy mieliśmy przyjemność obchodzić imieniny Ks. Dyrektora Jacka Kędzierskiego w naszej placówce. Dzieci przygotowały piękną dekoracje oraz tematyczne opaski. Po zlożeniu życzeń i tradycyjnym odśpiewaniu 100 lat przystąpiliśmy do poczęstunku jakim była pizza i słodkości. W świętowaniu towarzyszyła nam muzyka zespołu Male TGD oraz Arka Noego, które uwielbiamy słuchać na codzień. Ks. Dyrektor bardzo ucieszył się z przyjęcia niespodzianki oraz prezentu jaki od nas otrzymał.

Wycieczka do JuraParku do Solca Kujawskiego
sobota, 04 września 2021 23:18

11.08.2021r. wybraliśmy się z dziećmi na wycieczkę do JuraParku do Solca Kujawskiego. Na samym początku spacerowaliśmy po Parku, mogliśmy przebyć się przez erę mezozoiczną czyli erę dinozaurów. Spacer pośród doskonale zrekonstruowanych modeli, wśród których najliczniej reprezentowane (grubo ponad 100) są oczywiście dinozaury, ale równie ciekawie prezentują się gady ssakokształtne, pozwala uzmysłowić sobie różnorodność i niesamowitość tego zaginionego już świata.. W parku nie zabrakło modelu i rekonstrukcji tropów najstarszego znanego dziś tetrapoda (czworonoga), którego ślady pochodzące z okresu dewońskiego, sprzed ok. 395 milionów lat, znaleziono w Górach Świętokrzyskich. Jurajski Ogród Botaniczny, Świat Owadów (Modele owadów, które można obejrzeć w Jura Parku stanowią doskonałe wsparcie dla naszej wyobraźni. Wśród olbrzymich rekonstrukcji owadów poczuliśmy się mali i delikatni. Dzieci z bliska mogły przyjrzeć się budowie tych zwierząt, a także spróbować oswoić się z nimi. Zwiedziliśmy również Muzeum Ziemi im. Karola Sabatha. W Muzeum można zobaczyć bogatą kolekcję skamieniałości z następujących po sobie okresów w dziejach Ziemi. Wspaniałym dopełnieniem ekspozycji są fotografie pochodzące z ekspedycji paleontologicznych Jura Park Explorer Team, a także rekonstrukcje paleozoicznych zwierząt. Obejrzeliśmy także film o dinozaurach w kinie 5D. Na wycieczce było bardzo ciekawie, edukacyjnie i wesoło. :D

Kolonie Nieszawa-Ciechocinek-Toruń
piątek, 20 sierpnia 2021 14:03

Wakacje to czas odpoczynku i zabawy. Po ciężkim roku szkolnym również nasi wychowankowie wraz z opiekunami odbyli dziesięciodniowe wakacje w Nieszawie. Atrakcji nie było końca. Zwiedziliśmy Nieszawę, płyneliśmy promem i podziwialiśmy okoliczne Kościoły. Na pobliskim Orliku grywaliśmy w piłkę oraz spędzaliśmy każdą wolną chwilę. W upalne dni jeździliśmy do Ciechocinka aby ochłodzić się na wodnym placu zabaw oraz korzystaliśmy z innych atrakcji miasta. Inną zaplanowaną atrakcją dla dzieci było zwiedzanie ruin zamku w Raciążku oraz wycieczki do Torunia. Tam odbyliśmy warsztaty małego cukiernika i każdy z nas wykonał swojego lizaka. Co więcej poznaliśmy proces tworzenia cukierków, lizaków tych małych i dużych. Byliśmy świadkami magii, którą zapewnił nam Klaun Pablo a nawet ustaneliśmy za sterem Toruńskiej Katarzynki. Podczas naszych wakacji poznaliśmy i spotkaliśmy wiele miłych osób. Uczestniczyliśmy w zabawie integracyjnej z dziećmi i młodzieżą Nieszawy gdzie byliśmy goszczeni we wspaniały sposób.

Nasze wakacje uważamy za udane i choć jeszcze miesiąc atrakcji przed nami cieszymy się, że w tym roku mogliśmy pobyć poza murami placówki.

Grill na zakończenie roku szkolnego i rozpoczęcie wakacji
sobota, 03 lipca 2021 16:00

26.06.2021r. został zorganizowany grill na zakończenie tego ciężkiego roku szkolnego i na rozpoczęcie wakacji. Odbyły się wspólne zabawy, puszczanie ogromnych baniek, gry w badmintona i oczywiście pyszne kiełbaski pieczone na grillu. Były też pyszne lody i słodkości. Jeden z wychowanków przebywających w roku szkolnym w M-osie świętował swoje 18-te urodziny. Nie zabrakło więc pysznego torta oraz 18-tu klapsów oczywiście na szczęście ;D:D:D

Zakończenie roku szkolnego 2020/2021
sobota, 03 lipca 2021 15:59

25.06.2021r. w tym dniu przypadło zakończenie roku szkolnego. Wszyscy wychowankowie uzyskali promocję do następnych klas - Gratulujemy serdecznie!!!Ten rok szkolny był specyficzny i trudny nie ze względu na reformy, ale okoliczności, w jakich przyszło nauczać i uczyć się w ostatnich miesiącach 2020 roku i pierwszych miesiącach 2021 roku. Przez ostatnich 10 miesięcy wychowankowie spędzili w szkołach zaledwie kilka tygodni. Większość czasu zabrała im nauka przed komputerami, z ograniczonym kontaktem z nauczycielem oraz znajomymi. Po tym ciężkim roku nauki zdalnej należy się dzieciom solidny wypoczynek dlatego CZAS ROZPOCZĄĆ WAKACJE !!! :D:D:D